مسافرت کردن در بارداری

هشدارهای مسافرت در بارداری

آنچه می خوانید...
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مسافرت در بارداری

تفریح شما چیست؟

آیا سفر کردن به شما احساس خوبی می دهد؟

زمانی که بسیار خسته اید چه چیزی می تواند خستگی شما را برطرف کند؟

اکثر ما شاهد این هستیم که بسیاری از افراد در مقابل سوال بالا این طور پاسخ می دهند:

مطمئنا یه سفر به یه جای خوش آب و هوا می تونه کسلی و خستگی رو از تنمون به در کنه!

یک سری از نیازها در همه ی افراد یکسان می باشد. بطور مثال میل به تفریح کردن و سرگرمی، در بین دغدغه های روزمره زندگی، از جمله نیازهای اصلی و اساسی افراد محسوب می شود.

زنان باردار نیز از این قائله مستثنی نیستند. تفریح و سرگرمی جزء نیازهای اولیه در مادران باردار می باشد. بارداری نباید به لذت نبردن از سفر منجر شود.

با این حال مسافرت در بارداری، یک سری قوانین و مراقبت هایی را شامل حال مادران عزیز می کند. بطور مثال قبل از سفر رفتن لازم است با متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید.

دکتر نسرین زارع پور ، متخصص زنان و زایمان در غرب تهران ، با دانش و مهارت بالای خود آماده ارائه خدمات به شما عزیزان  می باشند. راه های ارتباطی با دکتر نسرین زارع پور :

شماره های تماس:

  • 021-44447616
  • 09329137333
  • کانال اینستاگرام

مادران عزیز در طول بارداری خود دچار تغییرات هورمونی  و رفتاری می شوند. گذراندن 9 ماه بارداری موفق نیازمند ملاحظات و مراقبت های دقیق می باشد. با این حال در خیلی از موارد شاهد هستیم؛ مادران باردار راغب به سفر و تفریح کردن در دوران بارداری می باشند.

حال به این پرسش می رسیم که آیا مسافرت در بارداری مجاز می باشد؟

دوران بارداری

هر بانویی در طول زندگی خود مشتاق به تجربه کردن لذت بارداری می باشد. با این حال دوران بارداری یک سری دغدغه ها و استرس های خاص خود را دارد. مادران عزیز در دوران بارداری باید بیش از هر زمان دیگری مراقب سلامت خود باشد تا بتواند سلامت جنین خود را نیز فراهم کند.

مسافرت در بارداری
مسافرت در بارداری

نکات قابل توجه در این زمینه:

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد در دوران بارداری نیاز است قبل از انجام هر فعالیتی با متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید و از رهنمودهای آن استفاده کنید.

ممکن است برخی از مادران عزیز دوره ی بارداری ویژه ای را سپری کنند! ممکن است شما هم باردرای پر خطر را شنیده باشید. در این نوع از بارداری یک سری از شرایط موجود باعث می شود تا فرد بارداری بیش از سایر افراد در چارچوب مراقبت و احتیاط قرار گیرد.

رعایت چه نکاتی در هنگام مسافرت در بارداری مهم است؟

  • قبل از اقدام به سفر به پزشک خود مراجعه نمایید تا شرایط جسمانی شما اعم از فشار خون، علائم حیاتی خود و جنینتان مورد بررسی قرار گیرد.
  • در مواردی که فرد باردار مشکلاتی از جمله: دیابت حاملگی، فشار خون بالا، خونریزی و این قبیل از عوارض را نداشته باشد، معمولا سفر کردن بعد از چکاپ های لازم برای این مادران و رعایت نکات ایمنی، بلامانع می باشد.
  • همچنین سفر کردن در هفته های 14 تا 28 از خطرات کمتری برخوردار می باشد. (توصیه می شود از سفر کردن در 14 هفته ی ابتدایی بارداری اجتناب کنید. زیرا احتمال خونریزی و سقط جنین در هفته های ابتدایی بارداری وجود دارد و ممکن است سفر کردن در این بازه ی زمانی احتمال ایجاد این عوارض نامطلوب را تشدید کند.)
  • از 28 هفته به بعد در دوران بارداری امکان زایمان زودرس وجود دارد. بنابراین توصیه می شود در این بازه ی زمانی تا حد امکان از سفر کردن دوری کنید تا خطری سلامت شما و جنینتان را تهدید نکند.

نکات ایمنی سفر کردن در دوران بارداری

دکتر نسرین زارع پور، متخصص زنان و زایمان در تهران در خصوص سفرکردن در دوران بارداری توصیه می کنند که:

  • حتی الامکان به سفرهایی با مسافت نزدیک و درون شهری بروید.
  • در خصوص انجام سفرهای هوایی در بارداری : سفرهایی در فشار مناسب هواپیما، که بیش از 4 ساعت طول نکشد مناسب تر است.
  • همچنین راه رفتن هر ساعت یکبار و حرکت متناوب اندام های تحتانی در سفرهای هوایی در طول بارداری از جمله موارد مهم و قابل توجه می باشد.
نحوه صحیح بستن کمربند در زنان باردار
نحوه صحیح بستن کمربند در زنان باردار
  • استفاده از کمربندهای سه نقطه ای در هنگام سفر کردن از نکات بسیار مهم می باشد. بخش پایینی کمربند باید زیر شکم مادر قرار گیرد بطوریکه از قسمت فوقانی ران مادر بگذرد. همچنین قسمت شانه ی کمربند باید بصورت محکم بین سینه های مادر قرار بگیرد.
  • وجود کیسه های هوایی (ایربگ) می تواند به حفظ ایمنی بیشتر مادران باردار کمک کند.

نتیجه گیری

  • حتما نیاز است قبل از اقدام به سفر کردن پزشک خود را مطلع سازید و برای انجام معاینات لازم نزد او بروید.
  • در صورت اجازه ی پزشک و سفر کردن در دوران بارداری نیاز است؛ تمامی نکات ایمنی ذکر شده در این مقاله را مد نظر قرار داد تا هیچ عارضه ای در طول سفر برای مادر و جنین ایجاد نگردد.
  • به دلیل ابتلا به عفونت و دور بودن مادران باردار از مراکز درمانی از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنید.

دکتر نسرین زارع پور

دکتر نسرین زارع پور

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
دارای بورد تخصصی دکتری با رتبه ممتاز از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =