آنچه می خوانید...
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

زگیل تناسلی چیست ؟

زگیل های تناسلی ناشی از عفونت با hpv هستند.این زگیل ها اغلب در جاهایی که در حین نزدیکی در تماس هستند معمولا ایجاد می شوند و از راه خراش های پوستی وارد بدن شریک جنسی می شوند راههای انتقال دیگر خیلی به ندرت اتفاق می افتند.

عفونت ممکن است به صورت تاخیری ایجاد شود و باعث تکثیر ویروس و ایجاد زگیل شود و این زگیل ها خیلی مسری هستند و بیشتر از ٧۵درصد پس از تماس از شخص آلوده ویروس را می گیرند.

زگیل تناسلی

خیلی از این عفونت ها تداوم ندارد و یک سری مداوم شده ممکن است سالها نهفته بماند و خیلی از خانم ها که در معرض قرار گرفته اند هیچ شواهدی از بیماری را ندارند و عفونت عاقبت حذف می شود سایر زنان تغییرات دهانه رحم با درجات پایین را نشان می دهند که خودی خود پسرفت می کنند.

زگیل تناسلی

تعداد کمی از افراد هم ضایعات پایدار پیدا می کنند که تغییرات سلولی در حد سرطان دهانه رحم ایجاد می کنند عواملی که در پیدایش و پیشرفت بیماری دخیل هستند شامل سیگار ،مصرف قرص های ضد بارداری ،سایر عفونت های جنسی و تغذیه هستند.

واکسیناسیون بر علیه این ویروس از ١١سالگی توصیه می شود تا حداکثر ٢۶ساله که باید قبل از اولین رابطه جنسی باشد.

هدف از درمان از بین بردن زگیل می باشد و امکان ریشه کن کردن ویروس وجود ندارد موفق ترین درمان وقتی است که زگیل ها کوچک بوده و کمتر از یک سال از آن ها گذشته باشد

درمان با دارو و یا کرایو و لیزر صورت می گیرد که هر کدام درصد عودی دارند و مزیت زیادی نسبت به هم ندارند داروها حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند

به دلایل نامعلومی طی بارداری زگیل ها از نظر تعداد و اندازه افزایش میابند.

درمان با معاینه متخصص زنان و زایمان قابل انجام خواهد بود و در واقع یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید رعایت مواردی است که می تواند شمارا از این بیماری دور نگه دارد ، برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با دکتر نسرین زارع پور در تماس باشید.

با تشکر مدیریت سایت دکتر زارع پور

دکتر نسرین زارع پور