پرینه پلاستی :

جراحی پرینه پلاستی از جمله جراحی های زیبایی برای درمان آثار برش و جراحت در اثر زایمان طبیعی است در این جراحی پرینه مرمت شده و عملکرد و زیبایی خود را به دست می آورد . پرینه ناحیه ای بین واژن و مقعد است زنان زیادی در هنگام زایمان طبیعی با مشکل پارگی این ناحیه مواجه می شوند پاره شدن پرینه می تواند به دست جراح و ماما انجام گیرد یا ممکن است به دلیل فشار نوزاد برای خروج به وقوع بپیوندد . در هر حال پس از زایمان لازم است این برش یا جراحت ترمیم شود.

پرینه پلاستی

فرآیند زایمان :

طبق نظر دکتر زارع پور متخصص زنان و زایمان ، در وضع طبیعی و معمول ، جنین از کانال طبیعی زایمان به خارج راه می یابد و انقباض و انبساط دستگاه تناسلی از درون به خروج او کمک می کند . در این فرآیند ، مشکلی مادر و جنین را تهدید نمی کند و در اکثر موارد این چنینی ، موفقیت زایمان قابل مشاهده است اما در موارد دیگر گاه برای حفظ حیات جنین و مادر ، پزشک متخصص ترجیح می دهد پرینه را برش اندکی دهد تا سر نوزاد خارج شده و زایمان انجام گیرد به این ترتیب در ساختار و عملکرد واژن اختلالاتی به وجود می آید که رابطه جنسی را مختل می کند . از این رو می توان با جراحی پرینه پلاستی ایرادات موجود را رفع کرده و حالت طبیعی را به ناحیه تناسلی بازگرداند .

منشا آسیب دیدن پرینه :

– پارگی ماهیچه های ناحیه مذکور

– رابطه جنسی شدید به دفعات

– پاره شدن به علت زایمان طبیعی

– افتادگی و شل شدن پوست به علت افزایش سن

– افتادگی و شل شدن پوست به علت افزایش و کاهش وزن های پی در پی .

چگونگی جراحی :

با کمک بی حسی موضعی ، بخش های آسیب دیده ترمیم شده و پس از اعمال تغییرات مثبت با بخیه فیکس می شوند گاه برای بهبودی رنگ این جراحات از لیزر های مخصوص کمک گرفته شده و حالت پوست ارتقا می یابد این جراحی سبک بوده و نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان یا کلینیک نیست و با رعایت اقدامات مراقبتی که پزشک توصیه می کند می توان به بهترین نتایج دست یافت .

سایر خدمات دکتر نسرین زارع پور :

زایمان طبیعی

تست پاپ اسمیر

آمینوسنتز

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر زارع پور جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی .