عوارض سقط جنین

• عفونت لگن: باکتری ها از مهبل یا دهانه رحم در طی سقط جنین  ممکن است وارد رحم شوند و باعث ایجاد عفونت در ناحیه لگن شوند. آنتی بیوتیک ها می توانند عفونت را درمان کنند اما در موارد نادر سقط مکش مجدد، بستری شدن و یا جراحی ممکن است مورد نیاز باشد.
  • خطرات سقط ناقص: یک سقط ناقص نشان می دهد که بخشی از جنین ممکن است از رحم به طور کامل از بین نرود و نیازمند روش های پزشکی بیشتری است، که ممکن است به عفونت و خونریزی منجر شود.
  • لخته های خون در رحم: لخته های خون باعث ایجاد گرفتگی شدید می شوند. لخته ها معمولا با روش سقط جراحی تکرار می شوند.
  • خونریزی شدید: بعضی از خونریزی پس از سقط جنین معمول است. خونریزی شدید غیر معمول نیست و ممکن است با مکش مجدد دارو و یا به ندرت درمان شود. حتما از پزشک خود بخواهید خونریزی شدید را توضیح دهد و اگر این اتفاق بیفتد چه باید بکنید.
  • گردن رحم بریده شده یا پاره شده: با باز شدن رحم ممکن است پاره شود زیرا سقط جنین باید آن را بپوشاند تا وسایل پزشکی بتوانند در حین عمل جراحی سقط جنین وارد رحم شوند.
  • ردیابی / ریزش دیوار رحم: یک ابزار پزشکی می تواند از طریق دیوار رحم در طول یک سقط مکش استفاده شود. سوراخ کردن می تواند به عفونت، خونریزی شدید یا هر دو، منجر شود،که البته بسته به شدت برش.به هنگام جراحی دارد .
  • عوارض ناشی از بیهوشی: همانند سایر روش های جراحی، بیهوشی، خطر عوارض ناشی از سقط جنین را افزایش می دهد. با توجه به این خطر، بسیاری از روش های سقط جراحی بدون استفاده از بیهوشی کامل می شوند که می تواند موجب شدت درد فیزیکی زیادی برای زن شود.
  • سقط جراحی می تواند منجر به رشد بافت زخم در رحم شود، وضعیتی که به عنوان سندرم Asherman شناخته می شود. این می تواند منجر به چرخه های قاعدگی غیر طبیعی، غیرواقعی و دردناک، ناتوانی در آینده و ناباروری شود.

عوارض جانبی در سقط جنین

• سوراخ در رحم
  • آسیب به روده یا مثانه
  • پاره شدن گردن رحم
  • خونریزی شدید
  • عوارض ناشی از بیهوشی، مانند مشکلات تنفسی، تهوع و استفراغ، سردرد یا واکنشهای دارویی.
  • عدم توانایی باردار شدن به علت عفونت یا عوارض ناشی از یک عمل