سوالات رایج لابیاپلاستی

یکی از جراحی های زیبایی که امروزه اکثر بانوان به آن تمایل دارند جراحی زیبایی واژن  یا لابیاپلاستی است که زیر نظر متخصص زنان صورت می گیرد .این جراحی بر روی لبه های اطراف واژن به منظور تغییر شکل و یا اندازه ی لابیا صورت می گیرد و دربرخی مواقع به هنگامی که عدم تقارن در  لبه های واژن صورت بگیرد می توان به تنهایی یا به همراه واژینوپلاستی صورت بگیرد.

بعد از جراحی لابیاپلاستی چه مدت نیاز به استراحت می باشد ؟

معمولاً بعد از جراحی لابیاپلاستی فرد احساس درد می کند و ایجاد التهاب در آن صورت می گیرد دوره ریکاوری بعد از این جراحی در مدت زمان ۶ تا ۸ هفته است که در این مدت توصیه می شود به خوبی استراحت کنید.

کاندیدای مناسب برای جراحی لابیاپلاستی چه کسانی هستند ؟

این جراحی می تواند توسط همه ی خانم ها صورت بگیرد زیرا یک جراحی زیبایی به حساب می آید ولی معمولاً در افرادی که دارای عدم تقارن لبه های واژن هستند ،کسانی که زایمان طبیعی انجام داده اند ، کاهش پیدا کردن کلیتوریس، اشخاصی که لابیامینور بزرگ دارند بیشتر صورت می گیرد.

آیا در جراحی لابیاپلاستی جای بخیه معلوم می شود ؟

در این جراحی معمولاً جای زخم و اسکار در جراحی دیده نمی شود زیرا برش ها در داخل زده می شود و در صورتی که نیاز به بخیه باشد از بخیه های نازک استفاده می شود.

آیا انجام لابیاپلاستی در رابطه ی جنسی تاثیرگذار است ؟

در ۶ ماه اول اثرات این جراحی مشخص نیست اما بعد از مدت زمان کوتاهی با ترمیم زخم ها و خون رسانی بیشتر و تحریک اعصاب جدید لذت جنسی افزایش پیدا می کند .

آیا بعد از جراحی لابیاپلاستی از چرک خشک کن استفاده می شود ؟

بهتر است برای جلوگیری از مشکلات ناشی از جراحی از تمام داروهای تجویز شده توسط متخصص زنان استفاده شود .

عوارض و خطرات جراحی های زیبایی واژن چیست ؟

خطرات احتمالی از این جراحی عبارتست از عفونت ، تغییرات دائمی در احساسات ،دردهای مکرر و زخم های که در طی جراحی امکان دارد روی دهد .

آیا بیمه شامل این جراحی زیبایی لابیاپلاستی می شود ؟

خیر زیرا جراحی لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی محسوب می شود به همین دلیل بیمه شامل آن نمی شود .