درمان  عفونت مثانه

یک پزشک می تواند عفونت مثانه را با انجام یک آزمایش ادرار تشخیص دهد این آزمایش بر روی ادرار برای بررسی موارد زیر انجام می شود.

• گلبول های سفید خون
  • سلول های قرمز خون
  • نیتریت ها
  • باکتری ها

ممکن است آزمایش ادرار برای بررسی نوع باکتری در ادرار انجام شود، هنگامی که نوع باکتری شناخته شده است، معمولاً برای حساسیت آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می شود .

درمان عفونت مثانه

عفونت های مثانه با داروهای تجویزی برای کشتن باکتری ها (آنتی بیوتیک ها) و داروهایی که درد و سوزش را کاهش می دهند، درمان می شوند.

دارو

آنتی بیوتیک های خوراکی برای کشتن باکتری هایی که باعث عفونت مثانه می شوند استفاده می شود. اگر درد و سوزش احساس می کنید، پزشک ممکن است دارو را برای تسکین این علائم تجویز کند.

جلوگیری از عفونت مثانه

برخی تغییرات شیوه زندگی احتمال شانس گرفتن عفونت مثانه را کاهش می دهد. اگر در معرض عفونت مجاری مثانه هستید، پزشک ممکن است از درمان پیشگیرانه استفاده کند. این شامل آنتی بیوتیک هایی است که در دوزهای روزانه کوچک برای جلوگیری یا کنترل عفونتهای مثانه  استفاده می شود.

تغییر سبک زندگی

• نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز، اما با توجه به مقدار صحیح مایع بر اساس سلامت کلی، با پزشک خود مشورت کنید.
  • هر روز آبمیوه بخورید.
  • به محض این که احساس کردید، ادرار کنید.
  • اگر شما زن هستید از جلو و عقب بعد از ادرار بشوید.
  • از دوش، اسپری های بهداشتی زنانه، صابون های عطر و یا پودر استفاده نکنید.
  • به جای حمام، دوش بگیرید.
  • پوشیدن لباس زیر پنبه ای و لباس های شسته شده
  • قبل و بعد از فعالیت جنسی ادرار کنید

درمان آنتی بیوتیک پیشگیرانه

اگر شما یک زن مبتلا به عفونت مجاری مثانه هستید، ممکن است دکتر شما یک نسخه از آنتی بیوتیک های روزانه برای جلوگیری از عفونت و یا زمانی که شما احساس علائم عفونت مثانه را احساس می کنید تجویز کند ، همچنین ممکن است یک بار پس از فعالیت جنسی یک دوز آنتی بیوتیک به شما توصیه شود .