برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

واژینیسموس یا درد زمان نزدیکی

واژینیسموس یکی از بیماری های مقاربتی است که باعث ایجاد درد در زمان مقاربت و نزدیکی می نماید .

انقباض دردناک و غیر ارادی ماهیچه‌های واژن باعث می شود تا خانم ها در حین رابطه ی جنسی درد زیادی را متحمل شوند و از ادامه ی رابطه ی جنسی منصرف گردند.

در چنین شرایطی کوچکترین دخول به واژن باعث احساس درد شدید خواهد شد و در برخی موارد این دخول غیر ممکن می شود ، معاینه ی این مشکل توسط متخصص زنان و زایمان قابل انجام است و بیماران با توجه به دردناک بودن این مساله از مراجعه به پزشک خودداری می کنند.

درمان این بیماری کمی زمان بر بوده و با همکاری شریک جنسی می توان آستانه ی درد را بالا برد و واژن را برای آمیزش جنسی آماده تر کرد ، در برخی موارد درمان واژینیسموس می تواند تا یک سال به طول بیانجامد.

در طی این بیماری فرد دچار تنگی واژن می شود ، این مشکل به علت انقباض غیر ارادی عضلات ناحیه انتهایی دستگاه تناسلی رخ می دهد که سبب تنگی و بسته شدن مهبل خواهد بود و رابطه را سخت یا غیر ممکن می سازد.

جراحی زیبایی تناسلی واژن

واژینیسموس

علل بروز بیماری واژینیسموس

• ترس از آسیب رسیدن به لگن و یا از دست دادن پرده بکارت
  • نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با آمیزش جنسی
  • ناهنجاری های ناحیه تناسلی
  • بیماری های پوستی مانند اگزمای شدید یا پسوریازیس
  • عفونت های موجود در دستگاه تناسلی یا عفونت ادرار
  • خشکی ناحیه تناسلی
  • وجود برخی بیماری های ژنتیکی
  • ترس از باردار شدن

درمان واژینیسموس

درمان همانطور که بیان گردید با مراجعه به متخصص زنان و زایمان میسر خواهد بود و همینطور استفاده از وان آب گرم و ژل لوبریکنت (ژل‌های مرطوب‌کننده) برای درمان کاربرد دارد ، در برخی موارد نیز با تزریق بوتاکس در این ناحیه با تضعیف عصب های حرکتی و درد در این ناحیه می توان نتایج خوبی بدست آورد .

در صورت نیاز به طرح سوال و دریافت مشاوره ی رایگان می توانید با دکتر زارع پور در ارتباط باشید .

با تشکر مدیریت سایت دکتر نسرین زارع پور

دکتر نسرین زارع پور ، متخصص زنان ، زایمان و نازایی در غرب تهران
دارای بورد تخصصی دکتری با رتبه ممتاز از دانشگاه تهران
خدمات : مشاوره قبل و بعد از بارداری – بهداشت و سلامت و مراقبت های ویژه دوران بارداری – انواع جراحی های زیبایی و ترمیمی زنان – پاپ اسمیر – پیشگیری از انواع سرطان های زنان – زایمان طبیعی و زایمان سزارین – درمان انواع عفونتها و زخم های دهانه رحم – مشاوره تغذیه و ورزش بانوان باردار و …