جراحی زیبایی واژن

جرحی زیبایی واژن که یکی از موارد بسیار مهمی است که امروزه در بیشتر بانوان به دلایل مختلف انجام می شود .

جراحی زیبایی واژن

بیشتر بانوان از سن ۵۰ سال به بالا امکان دارد به دلیل تغییرات هورمونی دچار یائسگی شوند که این تغییرات هورمونی می تواند در شل شدن دستگاه تناسلی و یا به کاهش حجم لبه های خارجی دستگاه تناسلی منجر شود لازم به ذکر است گر چه این مشکلات شاید سطحی به نظر برسد اما می تواند باعث مشکلات بسیار زیادی در زندگی زناشویی شود و یا حتی مشکلات روحی که به افسردگی منجر می شود .

عوامل تاثیر گذار در یائسگی زود رس

عوامل تاثیر گذار که باعث یائسگی زود رس می شود عبارتست از مصرف سیگار ، جراحی تخمدان ، پرتو درمانی ، شیمی درمانی و هنگامی که فرد دچار یائسگی زودرس شود مشکلات زیادی مانند سوزش ادرار ، خشکی واژن ،ایجاد درد به هنگام روابط جنسی پیدا می کند .

گشاد شدن واژن

دکتر نسرین زارع پور می گوید علت گشادی واژن به دلیل تعداد زایمان های زیاد در بانوان می باشد و مشکلات ژنتیکی هم در این ضمینه بی تاثیر نیست .گشاد شدن واژن می تواند دلایل مختلفی چون افزایش سن ، مشکلات ژنتیکی و یا بارداری باشد و در صورتی که فرد تحت درمان قرار نگیرد می تواند مشکلاتی چون بی اختیاری مدفوع و ادار ،احساس خارش و سوزش و … به وجود آورد .

توصیه می شود برای برطرف کردن گشادی واژن شما عزیزان می توانید با انجام جراحی زیبایی واژن علاوه بر درمان مشکلات از شل شدن واژن هم جلوگیری کنید .

کاندیدای جراحی زیبایی واژن

• کسانی که زایمان طبیعی انجام داده اند .
  • افرادی که دچار مشکلات ژنتیکی بوده اند .
  • افرادی که از افتادگی دستگاه تناسلی خود راضی نیستند .
  • افرادی که دچار گشادی واژن هستند .

جراحی زیبایی واژن برای چه افرادی مناسب نیست ؟

جراحی زیبایی واژن برای بانوانی که به بیماری های موضعی دچار هستند مناسب نیست و دیگر بانوان می توانند این جراحی را انجام دهند.

آمادگی قبل از جراحی زیبایی واژن

• انجام تست عفونت واژن
  • انجام آزمایش سرطان گردن واژن
  • تست پاپ اسمیر
  • دوش گرفتن قبل از جراحی واژن
  • رعایت بهداشت فردی

اقدامات لازم بعد از جراحی واژن

• در صورت ایجاد درد نگران نباشید و یک مسئله کاملاً طبیعی است بعد از گذشت چند روز برطرف می شود .
  • بعد از جراحی زیبایی واژن می توانید بعد از دو یا سه روز به فعالیت روزمره خود ادامه دهید .
  • مقاربت جنسی در افراد متفاوت است در برخی بعد از چند روز از گذشت جراحی زیبایی واژن و در برخی دیگر بعد از ۱ یا ۲ ماه می توانند داشته باشند .
  • از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های سنگین خودداری کنید .
  • دوش آب گرم تا ۷ روز بعد از جراحی زیبایی واژن ممنوع می باشد .

توجه داشته باشید یکی از سوال های متداولی که از دکتر زارع پور در جراحی زیبایی واژن پرسیده می شود در مورد درد جراحی است در پاسخ به این دسته از دوستان باید گفت انجام جراحی زیبایی واژن دردی ندارد. اما بعد از جراحی ایجاد درد جزئی طبیعی است .

جلسات مورد نیاز در جراحی زیبایی واژن

توجه داشته باشید در جراحی زیبایی واژن تعداد جلسات در افراد متفاوت است اما به طور کلی فاصله درمانی بین ۳۰ تا ۶۰ روز انجام می شود .شما می توانید با مراجع به پزشک بعد از معاینه به طور دقیق از پزشک خود اطلاعات کسب کنید .

ماندگاری جراحی زیبایی واژن

ماندگاری جراحی زیبایی واژن بسیار عالیست و بعد از اولین جلسه می توانید نتایج را به خوبی مشاهده کنید.

جراحی زیبایی واژن و مقاربت جنسی

بعد از جراحی واژن نیاز است بانوان به خوبی استراحت کنند و با توجه به بیمار معمولاً از ۵ روز تا ۴۵ روز در نظر گرفته می شود که طی این مدت بهتر است بانوان هیچ گونه تماس جنسی نداشته باشند .

هزینه جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن به دلیل این که جزء جراحی زیبایی محسوب می شود تحت پوشش بیمه نیست برای هزینه دقیق لازم است شما توسط پزشک معاینه شوید و با توجه به تعداد جلسات و شدت درمان هزینه محاسبه می شود زیرا تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است .

سوالات رایج در جراحی زیبایی واژن

آیا مشکل به ارگاسم نرسیدن با جراحی واژن برطرف می شود ؟

با انجام جراحی پرینورافی ، تزریق چربی و یا لابیاپلاستی می توان این مشکل را درمان کرد .در واقع روش های ذکر شده علاوه بر برطرف کردن این مشکل باعث برطرف کردن چین های لابیا و سفید کرن واژن نیز می شوند .

منظور از جوانسازی واژن چیست ؟

روش های متفاوتی برای جراحی زیبایی واژن وجود دارد مانند پرینورافی ، تزریق چربی و یا … که با توجه به معاینه واژن پزشک بهترین روش را به شما پیشنهاد می کند .

آیا در دوران بارداری می توان تنگی واژن انجام داد ؟

شما عزیزان می توانید بعد از گذشت ۳ ماه تنگ کردن واژن را انجام دهید .

درمانی برای درد به هنگام مقاربت جنسی وجود دارد ؟

روش های مختلفی برای این درمان وجود دارد که می توانیم با استفاده از تکنولوژی جدید به درمان آن اقدام کنیم برای مثال شاید ممکن است به دلیل تنگی بیش از حد واژن باشد که با کمک جراحی زیبایی واژن می توانیم این مشکل را برطرف کنیم .

دلایل گشادی واژن چیست ؟

امکان دارد به دلیل ژنتیک فرد و یا زایمان طبیعی باشد اما عوامل دیگر مانند افزایش سن ، افزایش وزن نیز می تواند تاثیر گذار باشد .که با استفاده از روش های مختلف درمانی مانند تنگ کردن واژن با نخ ، لیفت و یا لیزر قابل درمان است .