تصورات اشتباه درباره واژن :

در مورد ناحیه تناسلی می توان گفت متاسفانه برخی تصورات اشتباه درباره واژن ، در بین عموم جا افتاده که در ادامه هر یک از متداول ترین آنها را بررسی می کنیم .

– طبق باور عوام  درد پریود با تنگی واژن رابطه مستقیم دارد به این ترتیب که اگر فردی درد دوره قاعدگی بیشتری داشته باشد ، واژن او تنگ تر است . در صورتی که این تصور از دیدکاه پزشکان متخصص زنان کاملا غلط است .

– یکی از تصورات اشتباه دیگر اینست : رابطه واژینال موجب گشادی واژن می شود در صورتی که پزشکان متخصص این باور را نیز رد می کنند .

– تصور دیگر : زایمان طبیعی اصلی ترین عامل در گشاد شدن واژن می باشد که این تصور نیز غلط است .

– برخی دیگر می پندارند که واژن گشاد موجب پیشروی و گسترش عفونت می شود اما این باور نیز نادرست و اشتباه است .

تصورات اشتباه درباره واژن

نظر پزشک متخصص زنان :

بسیاری از مراجعین و بیماران تصور می کنند که واژنشان گشاد است و یا از طرف مقابل و همسرشان می شنوند که ورودی و ساختار داخلی این اندام از تونسیته و قوام کافی برخوردار نیست در حالیکه این احساس مبنی بر گشاد بودن واژن نخواهد بود به عبارت دیگر پوزیشن سکس ، همکاری خانم ها در حین رابطه و اکتیو بودنش این حالت را رفع می کند . بافت واژن بسیار انعطاف پذیر و الاستیک است و تنها با زایمان طبیعی یا روابط جنسی گشاد نمی شود . بلکه تغذیه غلط ، سبک زندگی منفعل و روزمرگی ، عدم انجام حرکات ورزشی ، عدم درمان بیماری های عفونی و نداشتن اطلاعات کافی در زمینه روابط زناشویی موجب از دست رفتن قوام و تونسیته واژن حین رابطه یا در دراز مدت می شود . به همین دلیل تنها با یک زایمان طبیعی حالت و ایستایی این عضو از دست رفته و عوام منشا این اتفاق را تنها زایمان می دانند .

عفونت واژن :

طبق نظر پزشک متخصص زنان و زایمان ، دکتر زارع پور ، عفونت های پی در پی دستگاه تناسلی ارتباطی با سایز و تنگی واژن ندارد و اکثر کسانی که می پندارند با تنگ کردن واژن می توان از عفونت ها و بیماری ها کاست ، سخت در اشتباهند . لازم به ذکر است که عفونت و بیماری های عفونی ناحیه تناسلی به تنها گزینه ای که مرتبط نیست ، گشادی واژن است .

درمان گشاد شدگی واژن :

استفاده از وسیله های داخل واژن که مراکز پزشکی معتبر تهیه می کنید مثل بوژی یا مخروط .

ورزش های عضلانی مثل تمرینات کگل

لیزر مونالیزا

و عمل های تخصصی تنگ کننده واژن

سایر خدمات دکتر نسرین زارع پور :

زایمان طبیعی

تست پاپ اسمیر

آمینوسنتز

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر زارع پور جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی .